Rakas kummitätini täytti vuosia, luonnollisesti 25;) Pitihän tytöille tehdä mekot juhliin, omien vaatteiden ei niin väliä sitten ollutkaan:/ Mulla on vähän meneillään sellanen läskiprojekti ja oon päättänyt että näiden läskien peitoks en osta enää yhtään vaatekappaletta. No talvitakki on ehkä vielä pakko mutta siis noin muuten. En oo mitään hirveen hurjaa uskaltanu tehdä, kun imetän vielä mutta herkut oon yrittäny pitää minimissä ja liikuntaa harrastanu sen mitä oon vaan ehtiny. Kyllähän sitä aina jotain ehtii kun vaan ottaa itteään niskasta kiinni. Ja Nelli on jo niin reipas tyttö että jaksaa aika pitkiä pyörälenkkejä, joten niinä päivinä kun ei oo päässyt itekseen tekeen mitään niin ollaan sitten käyty lenkillä tyttöjen kanssa. 4 viikossa oon saanu sellaset 4 kiloo pois, hyvä alku ainakin:) Vielä sellaset 11-16 kiloo pois niin sitten oon tyytyväinen. No joo nyt eksyttiin aiheesta:D Siis ne tyttöjen mekot:

Ihan puuvillaa, päällikangas tollasta vaaleeta turkoosia ja vuorikangas valkosta. Helmassa koristeena tyllit ja rintaa kiertää satiininauha ja edessä rusetti. Satiininauhan ompelin kiinni vain yläreunasta, ja rusetin ompelin kanssa solmun päältä kiinni että pysyy rusetilla;) Olalle laitoin ihan Kam-nepit. Kaava Ottobren.  Toi vihree tossa etualalla on mun paidan helma, edelleen tähtäilen kuvia sokkona, suokaa anteeksi:D Nellin mekko noin koossa 100cm, Tildan noin 70cm.

Lahjaksi vein vain tämän virkkaamani huivin,(tai no myös viini- ja kuoharipullot, mutta siis tylsällä linjalla oltiin) ohje Novitan jostain lehdestä (Talvi 2005?) ja lankana Novitan Rose mohair. Ei siedä lähempää tarkastelua...:P

Oon koittanut vähän tuhota lankavarastojani, en vaan tiedä mitä tekisin, ei ne olemassaolevat langat muka oikein tahdo kelvata mihinkään mitä nyt tarttis/haluais tehdä:P Joten oon sitten tehnyt "kisupipoja", niinkun meillä näitä nimitetään:

Violetti sopii 3-4-vuotiaalle, vaaleanpunainen ja ruskea 2-3-vuotiaalle,  yksi turkoosi 1-2-vuotiaalle ja kaksi turkoosia ja ruskea sitten passaa varmaankin 6kk-1v päähän, ja yksi vielä nukellekin!:) En tiedä mitä noille muille teen, violetti on Nellille ja nukenpipa on myös käytössä. Kaipa niille jotain käyttöä keksii:D

Niin, sain myös tehdä kakut tätini synttäreille. Niistä en sattuneesta syystä ottanut edes kuvaa, kun ne meni niin käteen että en viitsi edes ajatella niitä enää kun alkaa itkettää ja kiukuttaa. Rumempia kakkuja saa hakea, oikeesti. Mutta maku oli ihan jees, itekin ehdin jopa maistaa:D Joten annan itelleni vähän anteeks. Mutta kyllä se silti ärsyttää. Ei siitä enempää. Nyt meen ehkä etsiin kutimet taas esille:)