Perheemme kasvoi 2.6.2012, ja tulokkaan ollessa merkkiä poika, pääsin ompelupuuhiin:D Kankaat "mitä kaapista sattu löytymään", voi apua miten pienestä tilkusta saa surautettua housut kokoa 50cm!:D Pikkumies syntyi siis rv 40+6, painoi 3020g ja oli 48cm pitkä. Synnytys oli edellisiin verrattuna erilainen,  ne joille oon salasanan antanut, voivat lukea odotusblogin puolelta tarkemman kuvauksen tapahtumasta, mutta kerrotaan lyhyesti: Edelliset synnytykset alkoivat supistuksilla, hitaasti mutta varmasti;) Tämä alkoi veden menolla. Ilmeisesti synnytyksen kesto puolittuu mun tapauksessa joka kerta; Nellin synnytys kesti n.20h (ponnistus 14min.), Tildan n.10h (ponnistus 6min), tällä kertaa meni enää n.5h (ponnistus 3min.) Tyttöjen synnytyksissä otin kohdunsuunpuudutuksen, tällä kertaa olin ajatellut että haluaisin kokeilla synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Onneksi olin ajatellut asiaa etukäteen näin, koska en olisi mitään ehtinyt saadakaan:D Salissa ehdin olla n.20 minuuttia.Mutta hyvin pärjäs suihkulla ja hieronnallakin, jäi hyvä muisto tästäkin synnytyksestä. Kaikki meni siis kaikinpuolin hyvin:) Tytöt on ottaneet vauvan tosi hyvin vastaan, auttelevat innoissaan vaipanvaihdossa ja muussa:)

Vauvan kuvia voi sukulaiset ja ystävät katsella sieltä lasten omasta blogista, täällä esittelen vaan näitä muita aikaansaannoksiani;)

Pilvibodyja, koko 50/56cm. Kaava Ottobre.

Pöksyjä,  koko n.50cm. Kaavat piirtelin Lindexin pöksyistä. Ja johonkin olin lykännyt jo mustat ja toiset ruskeat velourpöksyt. Olivat hukanteillä:P

Ristiäistarjoiluja suunnittelen, vaikee päätös, etenkin kakun suhteen;)